Tidensgång kapitel 3 Varför jag?

Jag var vi dom där fem dörrarna igen, eller nu var dom fyra stycken. Jag gick in i en.
- Jag tror han har vaknat nu.
- Ja, jag är vaken. Det känns som jag har glömt nått. MIN APA! HAN ÄR KVAR I... DÄR VI VAR! Jag måste hämta honnom.
- Nej! Det är för farligt. Du är inte redo för alla föror som finns där.
- Okej, nu är det bäst att vi förklarar för varrandra vilka vi är. Jag är Emil...
Jag berättar för honnom vem jag är och vad som hänt.
- Jag är Legolas, och hon du träffade förut är Becka, mitt barnbarn. Vi bor här, förut var detta en härlig plats, men en dag kom Lord Mask och brände våran by och gjorde nästan alla till slavar, men nåra kom undan. Vi har startat ett gäng som kämpar för våran frihet.
- När Becka sprang med mej hade hon några stenar. Vad är det för nått?
- Stenarna är magiska saker vi hade för att överleva förut. Alla har dom kvar, till och med slavarna. Men Lord Mask har gjort så man inte kan attackera honnom och han har sugit in all stridmagi i sin hemska mask.
- Den där Lord Mask värkar vara en elak typ.

Kommentarer
Postat av: Hundkatten1999

Sagan är värkligen bra Emil <3.

2010-04-09 @ 16:27:31
URL: http://panfuhundkkate.blogg.se/
Postat av: Hundkatten1999

Hehe, Becka xDDDD...Mina kompisar brukar kalla mig det ibland. LoL

2010-04-11 @ 19:50:06
URL: http://panfuhundkkate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0